Randall Fujimoto : « Educating Teachers in Game-Based Learning »

Randall Fujimoto, educational games designer and instructional designer, répond à l’article de Merrilea Joyce Mayo (director, Future of Learning Initiatives), « Bringing game-based learning to scale : the business challenges of serious games ». Dans cet article de 2009, à partir d’entretiens de l’ensemble des acteurs de la production de jeux sérieux (chercheurs, concepteurs, vendeurs, utilisateurs), l’autrice a réalisé une sélection de 8 recommandations pour améliorer la position de ces outils sur un marché, et les rendre plus attrayants et efficaces. Sur ces résultats, Randall Fujimoto se focalise sur les problématiques liées aux enseignants, qui n’ont pas nécessairement la formation adéquate pour bien utiliser ces objets (car ils sont, finalement, les premiers utilisateurs). Il propose de faire le point sur les méthodes ou outils existants pour favoriser la compréhension et l’utilisation des jeux sérieux en classe.

L’article « Bringing game-based learning to scale : the business challenges of serious games » de Merrilea Joyce Mayo est disponible à cette adresse, en PDF : http://www7.nationalacademies.org/bose/Mayo_Gaming_CommissionedPaper.pdf

L’article de Randall Fujimoto est disponible à cette adresse : http://shoyulearning.wordpress.com/2011/10/27/educating-teachers-in-game-based-learning/

Extrait :

One of the biggest obstacles to wide-scale acceptance of GBL in our classrooms is the lack of proper training for our teachers. In order for GBL pedagogy to really take hold in K-12 education (and in higher education), we need teachers who are knowledgeable and skilled in teaching via gaming activities.

According to this Education Week article, “virtual schools are exploring how to become providers to teachers as well as students.” As a logical extension to my virtual game-based learning online academy, I have started to lay the groundwork for an online teacher education program to train teachers on the design and implementation of GBL activities in a classroom or online setting.

The program will be geared toward both pre-service teachers in teacher education programs and also in-service teachers and administrators as professional development in GBL.

_______________

Crédit image : capture d’écran de l’article « Bringing game-based learning to scale : the business challenges of serious games »